Corporate intelligence post-pandemic

Corporate intelligence post-pandemic

Dacă în prima perioada a pandemiei, serviciile de competitive intelligence au fost afectate direct de către prudența cu care piețele au întâmpinat efectele asupra dinamicii economice mai ales, lucrurile par să se schimbe începând cu finele anului trecut.

Impactul negativ asupra companiilor ce oferă servicii de ”intelligence” a fost unul cu atât mai profund în România, cu cât serviciile sunt abia la început pe piața internă, chiar dacă afară prezența lor este una curentă.

După primele momente, însă, fluctuațiile majore în majoritatea domeniile, modificările comportamentelor de consum și achiziție, dinamica accentuată a competitorilor, impredictibilitatea situației pandemice și inconstanțele politicilor publice și sociale, au determinat companiile să realizeze nevoia acută de informații juste pe care să-și poată construi strategii și tactici.

La nivelul managerilor, nevoia de informații la zi, complete și de analize și scenarii aproape în timp real, accentul pe minimalizarea riscurilor inerente contextului pandemic și necunoscutelor implicate sunt pe și ce trece nevoi curente. Ca orice criză, dincolo de managementul riscurilor, desigur, identificarea oportunităților devine un obiectiv important care poate oferi dezvoltări semnificative.

Astfel, piața de corporate intelligence (din care competitive intelligence reprezintă circa 30%), începe să ofere primele semne de redresare, iar apetitul pentru astfel de servicii pare să crească.

Am expune pe scurt două tendințe interesante care par să capteze un interes crescut al zonei corporate:

Prima este nevoia de a accesa informații utile în un management corect al riscului. Mai ales în cazul unor contexte investiționale, de M&A. Dincolo de auditările contabile și financiare, e tot mai bine înțeles riscul transferului de imagine negativă. Nevoia se extinde și la parteneri de afaceri, furnizori sau chiar persoane particulare (angajate sau colabolatori) cu rol cheie pentru o afacere/companie. Nevoia de a cunoaște și înțelege partenerii de afaceri este unul dintre trendurile constate în piața de competitive intelligence.

Noutatea majoră este poate dată de nevoia de a merge la profilarea unei persoane, uneori chiar angajat cheie al companiei, pentru a putea înțelege riscurile aferente activităților sale și a le gestiona, alteori un concurent din piață sau un potențial partener (client sau furnizor) care transferă frecvent din imaginea sa (cu plusurile și minusurile aferente).

KWLG a putut furniza în câteva cazuri profile psihologice și sugestii de negociere care au condus la afaceri avantajoase pentru clienții săi.

A doua apetență este corelată cu lansarea de noi produse, pe fondul unor modificări ale comportamentelor consumatorilor și unei migrării semnificative către online, au făcut ca înțelegerea psihologiei aflate în spatele unor comportamente online și de achiziție să fie updatată la noi realități.

De asemenea, ne putem lăuda că putem accesa cunoștințe solide în zona promovării online (atât organice, cât și plătite), ce permit să punem la dispoziția clienților noștri analize ample privind strategiile concurenților direcți.

Încheiem prin a spera la o extindere a acestor servicii în România, care are nevoie să țină și aici pasul cu exteriorul, unde companiile din Forbes500 nu prea funcționează în absența unor astfel de servicii.