CI în strategiile de conținut

CI în strategiile de conținut

Am tradus pentru voi o scurtă prezentare a utilității Competitive Intelligence în construirea și adaptarea continuă a strategiilor de conținut (content marketing). 

 

Când sunt construite strategiile de conținut, majoritatea au în vedere datele interne ale afacerii, ceea ce organizația deja cunoaște despre audiența sa, ceea ce funnelul de marketing indică și scopurile care se doresc atinse.

Aceste resurse interne pot fi o resursă fantastică și pot produce conținut de calitate pentru un auditoriu țintă clar definit, însă uneori, apelul doar la acestea fișează excesiv și pierde public și consumatori. Problema devine frecvent transformarea lui ”ce e nevoie să fie creat, comunicat” în ”ce putem să creăm și comunicăm”.

Este zona unde content marketingul are nevoie de sprijin cel mai adesea – o înțelegere a lucrurilor de interes pentru industrie. În timp ce factorii interni pot juca roluri semnificative în strategia de conținut promovată, aceștia pot conduce la pierderea unor oportunități și la o reprezentare deficitară. E unul dintre motivele pentru care astfel de strategii ajung, în final, să rateze obiectivele.

Competitive intelligence (CI) ajută în a nu se rata următoarele aspecte:

  • Identificarea noilor trenduri din industrie
  • Identificarea conținutului competitorilor direcți, acel conținut care funcționează
  • Identificarea limbajului specific al industriei (diferit de cel utilizat în cultura organizațională a companiei)
  • identificarea poziționărilor competitorilor direcți.

Acestea sunt principalele arii în care datele obținute prin analiza specifică de CI sprijină strategia de conținut a unei companii.

De ce CI este una din cheile pentru o strategie de content marketing reușită?

CI poate identifica cu acuratețe nevoile consumatorului, de obicei neavute în vedere de strategia de conținut.

Strategiile care au rezultatele cele mai bune iau în calcul și înglobează continuu insighturi obținute din industria în care activează, fiind capabile să își flexibilizeze discursul pentru a răspunde nevoilor (și uneori pentru a le crea), cunoscând care sunt riscurile și unde pot profita de avantaje.

Analaliza CI permits un tablou mult mai aproape de realitate pe care să se construiască o strategie infinit mai eficientă. Creatorii de conținut pot informa oricând stakeholderii privind modificările de trenduri, topicurile noi, limbajul și ofertele din piață, înainte ca acestea să devină amenințări care să conducă la pierderea unor cote de piață.

Astfel de informații pot fi apoi eficient folosite de alte departamente, precum cele de dezvoltare de produs, vânzări sau costumer services.

Cum folosești CI în strategia de conținut?

Astăzi, strategiile de marketing par secrete la prima vedere, dar, la final, ele sunt întotdeauna publice și analizabile. Conținutul promovat de tine și de competitorii tăi transparetizează astfel de strategii. Tacticile și scopurile sunt decantabile și accesibile cu instrumentele de analiză adecvate .

cel mai adesea, dezavantajul constă în faptul că analiza trebuie făcută manual, pe toate canelele de comunicare ale concurenței. Asta face ca, în cele mai fericite dintre cazuri, o astfel de analiză să fie efectuată o singură dată pe an, compania nepermițând-și să distribuie resurse în astfel de analize cronofag.

Software-uri specifice sau externalizarea serviciului permite deținerea datelor relevante cu o recurența mai mare și luarea deciziilor în timp real.

Rolul content marketingului de a produce valoare pentru audiența afacerii tale poate fi astfel servit.

Iar cine nu reușește să țină pasul pierde, indiferent de cifra sa de afaceri.

 

Sursa: https://www.ceralytics.com/