Analiza SWOT

scurtă expunere a prezentării instrumentului extrase de pe investopedia.com

Analiza SWOT

Beneficiile analizei SWOT

O analiză SWOT nu va rezolva fiecare întrebare majoră pe care o are o companie.

 Cu toate acestea, există o serie de beneficii pentru o analiză SWOT care facilitează luarea deciziilor strategice. O analiză SWOT face problemele complexe mai ușor de gestionat. Poate exista o cantitate copleșitoare de date de analizat și puncte relevante de luat în considerare atunci când luați o decizie complexă.

În general, o analiză SWOT, care a fost pregătită prin separarea tuturor ideilor și clasificarea punctelor după importanță, va agrega o problemă mare, potențial copleșitoare, într-un raport mai ușor de digerat.

O analiză SWOT necesită o analiză externă.

De prea multe ori, o companie poate fi tentată să ia în considerare doar factorii interni atunci când ia decizii. Cu toate acestea, există adesea elemente care nu sunt sub controlul companiei care pot influența rezultatul unei decizii de afaceri.

O analiză SWOT acoperă atât factorii interni pe care o companie îi poate gestiona, cât și factorii externi care pot fi mai greu de controlat.

O analiză SWOT poate fi aplicată la aproape orice întrebare de afaceri. Analiza se poate referi la o organizație, o echipă sau un individ. De asemenea, poate analiza o linie completă de produse, modificări ale mărcii, extinderea geografică sau o achiziție.

 Analiza SWOT este un instrument versatil care are multe aplicații. O analiză SWOT folosește diferite surse de date. O companie va folosi probabil informațiile interne pentru punctele forte și punctele slabe. De asemenea, compania va trebui să adune informații externe referitoare la piețele largi, concurenții sau forțele macroeconomice pentru oportunități și amenințări.

În loc să se bazeze pe o singură sursă, potențial părtinitoare, o analiză SWOT bună compilează diferite unghiuri. O analiză SWOT poate să nu fie prea costisitoare de pregătit. Unele rapoarte SWOT nu trebuie să fie prea tehnice; prin urmare, mulți membri diferiți ai personalului pot contribui la pregătirea acestuia fără instruire sau consultanță externă.

Exemplu de analiză SWOT

Home Depot a efectuat o analiză SWOT, creând o listă echilibrată a avantajelor și dezavantajelor sale interne și a factorilor externi care îi amenință poziția pe piață și strategia de creștere. Un serviciu pentru clienți de înaltă calitate, o recunoaștere puternică a mărcii și relațiile pozitive cu furnizorii au fost unele dintre punctele sale forte notabile; întrucât, un lanț de aprovizionare restrâns, interdependența de piața din SUA și un model de afaceri replicabil au fost enumerate drept puncte slabe.

Strâns legate de punctele sale slabe, amenințările Home Depot erau prezența unor rivali apropiați, înlocuitori disponibili și starea pieței din SUA. Din acest studiu și din alte analize, a descoperit că extinderea lanțului său de aprovizionare și a amprentei globale ar fi cheia creșterii sale.

Concluzia

O analiză SWOT este o modalitate excelentă de a ghida întâlnirile de strategie de afaceri.

Este important să se identifice clar punctele forte și punctele slabe ale companiei, să definească oportunitățile și amenințările și să creeze idei. Adesea, analiza SWOT pe care o imaginezi se schimbă pe tot parcursul obținerii datelor pentru a reflecta factori de care nu știai și nu i-ai fi capturat niciodată probabil.

O companie poate folosi un SWOT pentru sesiuni generale de strategie de afaceri sau pentru un anumit segment, cum ar fi marketing, producție sau vânzări.

Deși un instrument de planificare util, SWOT are limitări. Este una dintre numeroasele tehnici de planificare a afacerii care trebuie luate în considerare și nu ar trebui utilizată de una singură. De asemenea, fiecare punct enumerat în cadrul categoriilor nu este prioritizat la fel. SWOT nu ține cont de diferențele de greutate.  Prin urmare, este necesară o analiză mai profundă, folosind și alte tehnici de planificare.

Prezentul articol prezintă extrase traduse din investopedia.com