Analizând comentariile clienților de pe diferite platforme de social media ale competitorilor puteți compara produsele proprii cu alternativele oferite de concurență. Feed-back-ul clienților permite identificarea propriilor vulnerabilități și diferențiatorii prin care se poate construi o campanie eficientă de vânzări.
Acestea permit, de asemenea, analiza serviciilor și produselor, oferă informații despre afaceri din sfera de interes. Se pot obține cuvinte cheie (organice) în strategiile de SEO ale concurenței și de aici extrage direcțiile lor de dezvoltare și promovare, se poate analiza traficul pe site etc.
Deși încă rara avis în peisajul autohton, acestea oferă date despre prognozele de creștere, cifre legate de piață/industrie, tendințe, cifre economice etc.
Uneori, în analizele noastre, unde astfel de date financiare nu erau suficiente, am apelat când a fost posibil la concurenți din industria de intrres care sunt listați la Bursa de Valori. În cazul companiilor listate la bursă, de exemplu, există rapoarte financiare extinse și actualizate în fiecare semestru din an, de unde se pot extrage informații prețioase.
Landing page-urile și A/B testele sunt extrem de importante, permițând verificarea unor ipoteze mai mult sau mai puțin argumentate. Prin monitorizarea de fiecare dată când e posibil a campaniilor derulate de concurență și concatenarea acestor date cu cifrele financiare, puteți înțelege mai bine piața și înțelege ce funcționează și ce nu.
Ajută să aveți la zi pulsul potențialilor clienți, să obțineți rapid date privind nevoile acestora, nemulțumirile, așteptările.
Pot fi relevante servicii/produse conexe. Coroborate cu o analiză SWOT, veți avea date care să permită o strategie de poziționare eficientă în piață în raport cu concurența și cu așteptărilor publicurilor țintă.
Datele sunt extrem de utile echipelor de vânzare.
Acestea indică adesea schimbări de strategie și poziționare în piață și se recomandă monitorizarea lor atentă. Prin urmărirea constantă ale tuturor canalelor de comunicare ale concurentului vizat se observă ușor astfel de modificări și pot fi cuantificate efectele asupra propriei afaceri.