6 surse de colectare informații

6 surse de colectare informații

Foarte pe scurt, prezentăm mai jos 6 posibile surse pentru colectarea de date utile unei analize a concurenței

Platformele de social media

Analizând comentariile clienților de pe diferite platforme de social media ale competitorilor puteți compara produsele proprii cu alternativele oferite de concurență. Feed-back-ul clienților permite identificarea propriilor vulnerabilități și diferențiatorii prin care se poate construi o campanie eficientă de vânzări.

Site-urile concurenței

Acestea permit, de asemenea, analiza serviciilor și produselor, oferă informații despre afaceri din sfera de interes. Se pot obține cuvinte cheie (organice) în strategiile de SEO ale concurenței și de aici extrage direcțiile lor de dezvoltare și promovare, se poate analiza traficul pe site etc.

Rapoarte de cercetare ale companiei concurente/sindicatelor/altele

Deși încă rara avis în peisajul autohton, acestea oferă date despre prognozele de creștere, cifre legate de piață/industrie, tendințe, cifre economice etc.

Uneori, în analizele noastre, unde astfel de date financiare nu erau suficiente, am apelat când a fost posibil la concurenți din industria de intrres care sunt listați la Bursa de Valori. În cazul companiilor listate la bursă, de exemplu, există rapoarte financiare extinse și actualizate în fiecare semestru din an, de unde se pot extrage informații prețioase.

Teste de marketing

Landing page-urile și A/B testele sunt extrem de importante, permițând verificarea unor ipoteze mai mult sau mai puțin argumentate. Prin monitorizarea de fiecare dată când e posibil a campaniilor derulate de concurență și concatenarea acestor date cu cifrele financiare, puteți înțelege mai bine piața și înțelege ce funcționează și ce nu.

Recenzii de produse

Ajută să aveți la zi pulsul potențialilor clienți, să obțineți rapid date privind nevoile acestora, nemulțumirile, așteptările.

Pot fi relevante servicii/produse conexe. Coroborate cu o analiză SWOT, veți avea date care să permită o strategie de poziționare eficientă în piață în raport cu concurența și cu așteptărilor publicurilor țintă.

Datele sunt extrem de utile echipelor de vânzare.

Modificările aduse mesajelor

Acestea indică adesea schimbări de strategie și poziționare în piață și se recomandă monitorizarea lor atentă. Prin urmărirea constantă ale tuturor canalelor de comunicare ale concurentului vizat se observă ușor astfel de modificări și pot fi cuantificate efectele asupra propriei afaceri.

Prezentare generală a confidențialității
KWLG - We know

Te informăm și asupra drepturilor de care beneficiezi și te ghidăm cu privire la modalitatea de exercitare a acestora. De aceea, ne angajăm să respectăm noile reguli impuse de Regulamentul european nr. 2016/679 denumit „Regulamentul” (completat prin legea 190/2018) în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.

Mai multe informatii sunt in pagina Politica de confidentialitate

Cookie-urile strict necesare

Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.

Cookie-uri terțe

Acest site utilizează Google Tag Manager și, prin acesta, Google Analytics pentru a colecta informații anonime, cum ar fi numărul de vizitatori pe site și cele mai populare pagini.

Păstrarea acestui modul cookie ne ajută să îmbunătățim site-ul nostru web