4 moduri e a colecta informații din piață

4 moduri de a colecta informații din piață

Deși nu există o rețetă și frecvent apelul la creativitate sau pur și simplu A/B teste optimizate constant, este obligatoriu, există diferite strategii generale care să spijine astfel de colectări de date:

Clienții din portofoliu (lead-uri și prospecțiuni, de asemenea)

Deși adesea trecuți cu vederea, clienții aflați în portofoliu sunt în majoritatea cazurilor o sură de date excelentă.

Nu puține sunt companiile care trec cu vederea această resursă, deși aplicarea regula fie și a unui simplu NPS produce insight-uri extrem de valoroase și permite optimizări solide.

Cu atât mai importantă această resursă, cu cât consumul de resurse este minimal. Dincolo de creșterea procentului de loializare (le ceri părerea, îi implici în proces), poți obțoinute date extrem de relevante privind piața, trendurile etc.

Echipele de vânzări din cadrul unei companii ar trebui constant să obțină acest feed-back, atât din partea clienților, cât și a lead-urilor sau prospecților, iar implementarea unui crm permite ulterior procesarea rapid și eficientă a datelor acukmulate în timp.

Survey-uri

Alte date relevante pot fi obâținute prin cercetări de piață obținute prin poll-uri online, de exemplu. Dacă listale abordate sunt atent construite și eșantionarea construită smart, rezultatele pot fi, din nou, relevante.

Există deja tool-uri (SurveyMonkey, de exemplu) care-ți permit astfel de abordări rapid și eficient și chiar platformele de social media au început să permită aplicarea unor astfel de instrumente– există deja opțiunea de a lansa poll-uri pe pagina de Facebook sau de LinkenIn, iar dacă comunitatea acelor pagini a fost cosntruită atent și echilibrat, vei știi cum să ponderezi spre a obține rezultate cât mai aproape de realitate.

Website Analytics

Informațiile din zona de e-commerce probabil sunt cele mai clare și certe. Poți înțelege ușor și de o manieră extensivă jurnalul unui consumator, poți construi personas, poți știi câți ajung pe site-ul tău și cum se comportă acolo, cât stau pe o pagină, unde navighează mai departe și de pe ec altă pagină ajung pe site-ul tău, poți identifica pattern-uri comportamentale, poți testa conținuturi diferite și multe altele.

Externalizare/angajare specialist

Când compania crește poți externaliza serviciul și/sau angaja un specialist intern, care dezvolte un tablou mai consistent și mult mai nuanțat, prin apelul la resurse/surse multiple – manufacturieri, distribuitori, prin apelul la instrumente mai complexe etc.

Deși poate părea ușor cronofag la început, market intelligence-ul îți poate oferi informații vitale pentru afacerea ta, mai ales la început de drum când este extrem de important să poți extinde afacerea și ai nevoie să poți profita de orice oportunitate apare în piață.